Wednesday, 14 May 2014

tipu sunat ke ni?


warahmatullah

semalam tak salah CP, dalam post sebelum ni, CP ade cakap yang CP nak blogwalking kan? okei, CP tipu, CP tak blogwalking pun semalam, sebab apa? CP pun tak pasti, terlupa mungkin, 

yang pasti CP baru teringat di saat CP nak hupdate nih, takpela, in shaa ALLAH, CP akan blogwalking hari nih, 

pasal tajuk kat atas nih berkisarkan benda yang terjadi hari nih, (14MEI2014),

mungkin cerita yang bakal CP coretkan kat sini merupakan masalah yang kecil jer tapi agak terkesan la untuk CP,

dengan niat nak membantu myfutureZAUJ, in shaa ALLAH, CP topupkan dye RM5 CELCOM, tapi CP tak bagitaw dye dari siapa topup tuh sedangkan dye dah tanya, CP ke yang topupkan dye?

CP jawab:

"topup??, saya pun tak topup lagi (sedangkan CP dah topup sebenarnya), lepas Zohor baru saya keluar"

dye pun jawab:

"Subhanallah, ada topup masuk dalam henset saya, RM5 awop, saya takut nak pakai sebab bimbang syubhah"


dengan tak semena-mena, CP pun terus rasa bersalah, sebab topup tuh dah menambahkan susah hati dye, memandangkan sebelum nih si dia memang sedang dibelenggu dengan masalah, dan perkara yang tidak sepatutnya.... 

niat CP topupkan tuh nak cheer him up but its not happen as i expected.....

ya ALLAH, terus rasa bersalah, CP nak terus terang, CP dah menipu dye, mesti dye kecewa kalau dapat tahu CP menipu....


hm,....

macam mana la, boleh ker CP anggap nih sebagai tipu sunat ??? 

secara jujurnya, CP takde kekuatan nak bagitahu hal sebenar nih, even kalau ada sesetengah fikir masalah nih masalah kecil, tapi tak bagi CP, menipu tuh bukan hal kecil, membuktikan betapa tak jujurnya seseorang tuh,

CP harap suatu hari nanti dye baca la post nih in shaa ALLAH....dan CP harap semasa dye baca post nih, dye dalam keadaan tenang dan hati yang terbuka, amin....


okei, sampai sini sahaja post CP pada hari nih... semoga kita akan berjumpa di post-post yang akan datang, in shaa ALLAH...

assalamualaikum warahmatullah



2 komen budak kiut !:

Sue PeLik said...

huhuhu tak pa laaaa lepas neh boleh bgtw benda betul kt diaa hihihi.

cweet pinky said...

@Sue PeLik haish, problem2, hehehe ~ bia dye baca sendiri post nih , hehehe ~