Monday, 7 October 2013

steambot time


mesti ramai yang tahu kan apa itu steamboat ?? nih merupakan makanan kegemaran CP, mana taknya, kita dihidangkan dengan makanan-makanan laut yang fresh, yang boleh kita rebus dan goreng sendiri **CP konfius, goreng or bakar**

bila masa lagi kan kita nak makan sotong, udang, kepah, lala, daging, ayam, puas-puas kan?? tapi CP kalau dah pergi makan steamboat nih, ayam CP tak pandang sangat, CP lebih menumpukan pada makanan laut la **of course**

terliur tak ?? (sumber: google)

CP makan steamboat nih tak jauh pun, di sekitar tanjung malim jugak, nama tempatnya .....**CP tak hengat nama tempatnya apa...ahahaha !!**

selain makanan laut, daging, ayam dan sebagainya, sayur-sayur segar juga disediakan, kobis, salad, kangkung, dah menjadi kebiasaan, CP kalau makan mesti kena ada sayur, WAJIB....CP tak boleh makan lauk sahaja, semata-mata...tak kena dengan tekak CP...

dekat sini disediakan dua jenis kuah, sup dan tomyam, kitorang mintak dua dapur untuk masak-masak jadi satu dapur untuk kuah sup dan satu lagi untuk kuah tomyam

macam nih la dapurnya, sebijik! (sumber: google)

tempat makan nih tak ada la grand macam tempat-tempat lain, tapi tetap okay la untuk kitorang bersantai bila hujung minggu sekali-sekala, nak hari-hari makan kat situ memang tak mampu la.....hahahaha !!

satu kepala - RM20..

kalau makan hari-hari, mungkin orang tuh anak datuk kalau tak pun cucu datuk yang kaya, ahahaha !!

tapi CP ada nak sentuh sikit beberapa perkara kalau kita makan steamboat, bukanlah peraturan ataupun undang-undang untuk makan steamboat tapi berkaitan dengan manner dan attitude kita supaya orang tak ada lah rasa annoying...

seperti yang kita tahu **ayat karangan keluar** makan steamboat nih kan kita kena masak sendiri kan ?? tergamak kah anda, sampai sahaja, tanpa buat apa-apa, biarkan sahaja kawan-kawan anda buat semuanya.....???

tak salah kalau tak buat apa-apa, tak berdosa pun, tapi sampai-sampai terus duduk diam-diam, orang lain semua pergi ambil bahan-bahan untuk di makan, masak tiba-tiba yang duduk diam tuh, hulur pinggan, habis, hulur pinggan lagi, habis, hulur lagi...........

mula-mula kawan tuh memang tak kisah, lama-lama.......

' eyh, dia nih.....ingat aku chef dia ker??'


hahaha, tak lain tak bukan, CP la yang terdetik macam tuh, baru CP perasan, dia nih duk menunggu orang masak je... pergh !! cantik permainannya......




2 komen budak kiut !:

trah zain said...

nmpak permainannya,,haha
sedapnya makana steamboat ye CP..hehe (^___^)

aswadz said...

wahhh... steambot. lama x mkn. last time mkn masa kat cameron.