Monday, 18 March 2013

terlebih rajin



hahaha , sebelum nih cerita pasal malas nak buat semua benda kan ? kali nih cerita pasal rajen lak ?? ape cer tuh ??


hehehehe ~malas tuh memang azali la , memang malas pown nih tapi tataw la ape mimpi CP semalam , terlebih rajen


CP nih hakikatnya orang yang susah sangat nak tolak permintaan sahabat yang dah mintak tolong nih , CP tologn pown memang takde niat laen , memang ikhlas nak tolong la *bile dah kater ikhlas , jadik tak ikhlas la ek ?*


dijadikan cerita , ade assignment nih kena buat montaj , sahabat2 CP nih , ditakdirkan langsung tataw nak buat montaj , CP pown macam , em , kesian la kat diorang kan , apa salahnya CP hulurkan bantuan siket , sedangkan kepandaian dan kemahiran seseorang tuh bukan untuk disimpan , memang di anugerahkan untuk membantu orang laen kan ?


CP pown banyak keje tapi CP rase , mampu ker CP rase senang bile tengok kawan CP sedang susah kan , mesti takleyh punyer , mesti rase tak sedap hati larr , konfom , CP taw la hati CP , takpe la , CP pown decide nak tolong 


dalam hati tak berhenti berdoa , YA ALLAH , permudahkan la urusan hambaMU ini sesungguhnya hambaMU ini benar2 berniat baek ingin membantu...


akhirnya CP pown meneruskan niat untuk membantu , CP pergi ke rumah kawan CP tuh dari kul3 petang berlarutan ke malam , hati CP maken lama maken resah , CP pown ade keje yang kena submit malam nih , hem ...


CP berdoa lagi , YA ALLAH  , tenangkan la hati hamba MU ini , permudahkanla urusanku ...
CP teruskan sampai berlarutan ke 1 pagi , akhirnya siap , sahabat2 CP tuh berterima kasih dah macam setinggi langit dah tapi bagi CP apa la sangat bantuan CP nih , kalaw takde keizinan dari tuhan kan ??


kalaw tak kerana ALLAH melembutkan hati CP nih membantu , agaknya tak terniat CP nak membantu , alhamdulillah YA ALLAH , sesungguhnya , kebijaksaan dan kudrat ini datangnya dari izin MU ....


entah macam mana , mungkin diorang rase macam dah terlalu banyak ambil mase CP kan , diorang berkeras suruh CP terima not RM15 , CP sebenarnya serba salah , patut terima atau tak sebab niat asal memang nak tolong ikhlas , tak mengharap balasan , nak menitik air mata nih ...


terima kasih la yer , terasa dihargai sangat2 lak , CP memang betul2 ikhlas sebab memang dari dulu hingga la sekarang nih , CP anggap korang kawan CP , takat tolong sikit , ape la sangat kan ...


betul , CP tahan sebak je , kenapa korang rase terharu sangat nih , hehehe , kawan2 kan ??
hehehe , tetibe lak jadik baek sangat CP nih :P


keyh , tuh jer , hadios :D






8 komen budak kiut !:

boni kacak said...

adeh.. janganlah menitikkan air mata tu. saya pulak yang sedih ni

hana hadi said...

montaj? seni ke.. buat pakai komputer.. hana suka montaj2 ni.. hana sanggup ketepikan kerja hana untuk tolong buat montaj. hehe

macam power point, seni semua tu hana suka. xtidur pun xpa mengadap benda tu

Dik bee said...

alololo...jgn la cedih2 ye... senyum sket :)

cweet pinky said...

@boni kacak hahaha ,sedih nape lak :P tett !!

cweet pinky said...

@hana hadi taw takpe hana :D

tuh pown antara reason jugak :P

cweet pinky said...

@Dik bee hehehe ,. ngeh3 ~

hainom OKje said...

heheh..oklah tu cp lepas tu makan 3 hari haha....dia ikhlas tu...

aku HaniAsyira said...

jgn tacing2 sgt cp.. tape.. bagus lah cp membantu kan