Monday, 31 December 2012

gambar peluk trend anak muda



today is the last day for this year kan ? *witwit , speaking eden pagi2 subuh nih*


wow ! hupdate pagi2 subuh gitu kan :P


biasala , pagi2 buta la baru line laju , ye tak ? tapi CP tak turun cafe la , kat pintu rumah nih duk bertenggek , hehehehehehe ~


entry nih dibuat hasil daripada saketnye hati CP nih merenung gambar 2 sejoli yang belum lagi diakad nikahkan tapi berpeluk sakan 


entry nih bukan lah nak menyakitkan hati sesiapa tetapi sekadar ingin menegur bagi mereka2 yang tidak tahu atau terlepas pandang perkara nih 


CP pown bukanlah manusia yang sempurna dari segala segi , CP sendiri pown pernah upload gambar yang berpeluk gitu tanpa segan silu tapi alhamdulillah , terima kasih atas teguran sahabat2 yang mengambil berat , sudi menegur khilaf CP


bukan senang jugak CP nak menerima teguran mereka pada awalnya , hm ...


okei , papepun , i've changed and insyallah never do it again !


renungkan , tiada faedahnya korang nak berbangga upload gambar macam tuh , *tak berbangga pown , saje nak suke2*


okeyh , i take it as suke2 , suke2 tambah dosa ? dosa tak nampak pown belum tentu terhitung kan , pastuh nak tambah dosa yang kite memang dah taw benda tuh berdosa , kalaw korang nak buat apa kat belakang pown lantak korang la kalaw dah tak boleh ditegur sangat tapi jangan la begitu senang dan menunjukkan rasa tak segan dan tak malu korang tuh pada public , yang melihat tuh menyampah tapi nak kata apa kan ?
merungut dalam hati je la yang mampu ~



korang boleh berubah tapi cuba lah perlahan2 , thats why orang tak menggalakkan kapel nih , dah dikatakan haram pown 


tapi kalaw nak kapel sangat pown , jaga adab korang , supaya tidak mengundang fitnah dan benci orang laen  , tapi kalaw nak ikutkan yang sebenarnya , apabila seseorang tuh dah tiada segan silu menayangkan kemungkarannya , maknanya dye seolah2 berbangga dengan kekhilafan dye


"Abu Hurairah berkata; saya mendengar Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: "Setiap umatku dimaafkan (dosanya) kecuali orang-orang menampak-nampakkannya dan sesungguhnya diantara menampak-nampakkan (dosa) adalah seorang hamba yang melakukan amalan di waktu malam sementara Allah telah menutupinya kemudian di waktu pagi dia berkata: 'Wahai fulan semalam aku telah melakukan ini dan itu, ' padahal pada malam harinya (dosanya) telah ditutupi oleh Rabbnya. Ia pun bermalam dalam keadaan (dosanya) telah ditutupi oleh Rabbnya dan di pagi harinya ia menyingkap apa yang telah ditutupi oleh Allah'."- riwayat Imam al-Bukhari, kitab adab, bab sitri al-mukmin ala nafsihi."



Menurut imam ibn hajar al-asqalani, Mereka yg dimaksudkan di dlm hadis ini ialah orang fasiq [pelaku maksiat] yg menzahirkan [menonjolkan/ menghebahkan/"mengiklankan"]  maksiatnya.

renung2kan dan selamat beramal :D


20 komen budak kiut !:

ELeEa said...

sama2 saling mengingatkan =)

deqjamucuxx said...

wahh..nasihatyang berguna. erk deqja ade tak pic lagu tu kat laman sosial.. TAK DA ! haha :) memang tak pernah tgkap pic berpelukan.. :)

*tahniah CP kerana anda berjaya mengubah diri anda. trying to be better toooo :)

trah zain said...

budaya yg diterpkan oleh golongan yahudi berjaya menyelusup masuk kehati anak-anak muda sekarang, shame on us..huhuhu

aswadz said...

cinta tu x slh. org yg bercinta tu yg slh.

Nur Amalina Maisarah said...

Hah betul-2 mmg ramai budak-2 sekarang mcm tu..lg parah yg pakai tudung pun same T^T

cweet pinky said...

@ELeEa betul tuh ~

cweet pinky said...

@deqjamucuxx baguslah , tapi tuh baru lepas 1 stage :D stage lagik untuk tak berperilaku macam tuh

cweet pinky said...

@trah zain hasil dari tidak lengkapnya sistem pendidikan

cweet pinky said...

@aswadz cinta tuh anugerah allah sebenarnya , memang tak sepatutnya kita manusia biasa menyalahkan cinta

cweet pinky said...

@Nur Amalina Maisarah pakai tudung kerr tak , mereka kan manusia biasa , cenderung jugak melakukan khilaf yang same

sabry oppa said...

nice share...
same2 amalkan benda y baik...
jauh2 kan lah b3nda yg x bape nak baik

piraaa said...

jihad napsu kan bagus :)

nabila said...

kadang-kadang tegur pun mcm tak tegur. Masuk kanan,belah kiri terbuka. sebagai saudara,kita cuba nasihat. Nak dengar or tak,terserah. Bukan nak melepaskan batuk di tangga,cuma tak berguna juga kalau kita nasihat,tapi tuan badan tak berusaha berubah. ;)

nur azian said...

sape pulak lah yg berpelukan tu yek?
nauzubillah...jgn kita wat bende yg sme jugak da la kan :)

nur azian said...

laaa..spe la plak yg berpelukan tu..agak kurg sopan laa...huhuhu >_<

aku HaniAsyira said...

dah penah ingatkan kwn baik awl2, kalau upload gmbr dgn pakwe sy xnak like pon.. erkk

Azie Namico said...

selamat tahun baru CP....semoga impian menjadi kenyataan

dya bunga said...

dya xnk couple dya nak kawen!!haha..tggu org masuk meminang ni..hahaha

hainom OKje said...

Jangan cuba berani buat CP...he..he... Nanti OKje babab kang!!ha..ha...

Natasha said...

sgt lah terase cilinya.. hehe.. mgaku je lah kan tasha, tp tu hal lame.. skrg da kurang, maybe da xde lgsung..sbb segan dgn family n sedare2 tasha kt facebook.. alhmdllah.. stakat ni amik gamba, sebelah2 je.. pun tgh try nk brubah supaye ambik gambar lepas ni jarak 1 meter..=DD