Friday, 29 June 2012

kahwin ekspres , modal rm1500



entry CP pendek jer , tetiberr terpikir pasal nih , apew pendapat korang ???

Proses nikah ekspres di Selatan Thailand hanya ambil masa 15 minit dengan bayaran RM 1,500!

Ia dilihat menjadi pilihan pasangan dari Malaysia untuk 'kahwin lari' atau mengamalkan poligami.

Kenaikan nilai denda bagi pasangan yang mendaftar semula perkahwinan di negara ini akan membantu mengurangkan aktiviti ini. Setuju atau tidak?


12 komen budak kiut !:

Nyue said...

Insyallah membantu...dr perkara ni terus berleluasa.. :)

CP jgn lupa nak kawin lari..ahaha///gurau jerr

Saya Disini said...

membantu ke?klu org berduit..rasanye xjadi masalah klu kenaikan denda dikenakan..huhu

♥ainie muniera♥ said...

tak takut ke kawen kat negare luar ? hahahar . klw kawen lari tu byse la org buat macam tu kan? hehehk XD

cweet pinky said...

@Nyue CP tak kuat larik larr , hehehehe ~ cepat semput , hehehe !

cweet pinky said...

@Nyue CP tak kuat larik larr , hehehehe ~ cepat semput , hehehe !

cweet pinky said...

@Saya Disini tuhlarr , ramai jugak orang yang berduit buat kerja camnih ...

cweet pinky said...

@♥ainie muniera♥ hehehe , yang larik tuh mungkin atlet kowt , hehehehe !

*joking

Aina Majid said...

setuju, tp kena pkir dr sudut positive jgk. ada nya budget rendah cm ne bole mengurangkan kadar maksiat yg berleluasa skg ne, cuz drg mampu da g kawen. hewhewhew..
ne just pendapat aina jaa :)

eintan nurfuzie said...

mmm.. x membantu gak..kena lebihkan pemantauan.. xsemestinya kenakan denda akan selesai.. cume kena pendekatan di sekolah.. kena tambh sllybus....

cp: ST 2 tu bukan lagu tapi kata2 terbaikdri novel RamleeAwang Muryid
jom undi cik en..header eintan nurfuzie tu ye..
http://jiacreatifelt.blogspot.com/2012/06/segmen-dari-jiakreatifelt-header-dulu_26.html

dyabunga said...

rasanya mcm xmembantu je..

Nurul Syazana Noorhijas said...

Jom kahwen lari. Btw nice blog dear. ^^

cweet pinky said...

Aina : rasenya aina dah slh memahami ni, bukan tingktkn bdget kawen tp tingktkn byrn tuk sahkn p'khwinan

Cik en : pemantauan 2 CP stju sgt2, undg2 kt m'sia ni dah banyak tapi pemantauan dan pnguatkuasaan 2 yang kurang

Dya : mungkin

Syazana : takleh, cp cpt semput..hehe, tq