Sunday 12 February 2012

anti- VALENTINES DAY !

aku sertakan entri aku nih dgn banner dari
klik sini na taw lebih lanjut ^^

aku da buat entri nih sebelum VALENTINE day lagik , tah camne , aku blogwalking ak jumpa pasal kempen nih , so aku pown sertai memandangkan aku sangat ambil berat pasal sikap masyarakat yang masih ramai yang ta sedar (prihatin la konon)


memule aku na join , aku tataw lak nih ala2 kontes jgk , pape jep la , janji aku join aktiviti bermanfaat macam nih ^^


tuh jep la intro banner n kempen nih ~ sapa2 or manew2 blogger , jom la join ek ! PEACE ~~~~



kalaw ta jawab dosa , kalaw jawab sayang ^_~

kali nih aku na buat entri pasal VALENTINE , mesty benda nih ta asing pown an bagi korang ???

kat aku pown......

mesti mostly orang taw yang menyambut VALENTINE ta bek bagi orang2 muslim an ????

aku tetibe terpikir na buat entri pasal nih sebab aku terSENTAP bila terbaca STATUS DI FACEBOOK 

ape yang aku sentap ??

aku sentap sebab si PEMILIK status meluahkan perasaan sedih kerana ta dapat na sambut VALENTINE dengan yang tersayang ~

perlu ker rasa sedih nih ? hey , helo ?? awak muslim kan ? perlu ker awak na sedeh pasal nih ?

aku sendiri pown ta ingat tarikh 14FEB nih , tapi bile owg pos2 kt FACEBOOK , menarik perhatian aku , 

okei3 ~ aku pown penah kowt sambut tarikh nih , mase tuh an tataw papew tapi bile da taw nih tobat wey !

aku mintak la kan , sekolah2 pown stop la layan hari MEREPEK nih 

kenapa aku mention sekolah ???

sebab masa aku sekolah dulu an , cikgu-cikgu , koperasi jadik pendorong nombor satu larr , jual bunga , 'bear' , coklat and so on 

keuntungan an , then bile menjadik2 kapel kat sekolah mula la na kecoh , buat senarai kapel pelajar , tindakan tuh tindakan nih , tapi dalam sedar ta sedar adew unsur galakan especially pada hari VALENTINE ~

aku penah tanya , kat salah seorang cikgu , apa tujuan kita jual barang-barang nih ?

jawapan : ala , seronok-seronok la , bole si SECRET ADMIRE bagi kat orang yang dia sukerr ~

SEE ????

galakn an ??

nih luahan dan pendapat aku , aku memang na luah pasal nih , geram nan orang-orang yang maseh na sambut B E N D A nih ~

sedikit INFO ; valentine nih hakikatnya juga meraikan paderi yang bernama SAINT VALENTINE kerana mempertahankan cinta pada zamannya *sebenarnyaa terdapat byk mitos/sejarah tntg valentine , nih salah satu*


5 komen budak kiut !:

dya nasir said...

ramai plak yg post psl valentine kt fb.. aku pun xsambut.. hehe dan tak kn smbut..

misskonspirasi said...

sama-sama kita doakan pintu hati mereka terima hidayah then lepasni start stop sambut valentine day hehe..

Yuyu Ashari said...

sape yg sambot memang siot r senang cite. sebab trikh ni jgak trikh kejatuhan kerajaan islam kat turki uthmaniyyah. kalau dah org islam pong sambot, mang taktau nak cakap ape lagi.

Jokeonsalo said...

Alhamdulillah.
Terima kasih kerana sudi join kempen ini.

Jokeonsalo suka entri kamu, sbb walaupun kamu bkn yang pertama join kempen, tapi kamu yang pertama menyedarkan khalayak ramai esspecially di sekolah.
Itu adalah benar!
Jokeonsalo suka entry kamu!

Nantikan link entry kamu di blog Jokeonsalo.

TERIMA KASIH :)

dariilhamkehati said...

@Jokeonsalo : wah ^^
mekaseh XD